top of page

CV

Summa summarum

Här har ni mig – en kreativ, strategisk och formsäker kommunikatör at your service:
Drivs av utmaningen i att förvandla något komplext till easy peasy-information eller engagerande innehåll. När jag får möjlighet att kombinera min vetgirighet och kreativitet med strategi och produktion trivs jag som allra bäst. Det är viktigt för mig att arbeta i en värderingsstyrd organisation med ett tydligt uppdrag.

  • Älskar teamwork men gillar även att arbeta självständigt

  • Driven, engagerad och nyfiken

  • Social, uttåtriktad och glad

  • Prestigelös och trygg 

  • Ser både till helheten och de små detaljerna som gör skillnad

  • Håller tidplaner och deadlines

  • Strukturerad 

Skills

Grafisk formgivning  Copy  Sociala medier  Branding  Typografi
Contentstrategi
  Digital kommunikation  Innehållsproduktion  

Kampanjidéer  Kampanjplanering   Visual Merchandising

Butikskommunikation  Butiksstyling   Butikslayout

Adobe Creative Suite  Canva  SketchUp  Microsoft365  Wordpress   

Apsis  Iconosquare  MyNewsdesk  Adoveo  StoryKit  Trello  

Arbetserfarenhet – urval 

2024 september – pågående

Myrorna:
Säljledare 
| Visual Merchandiser

Som Säljledare och Visual Merchandiser i Myrornas största butik i Stockholm, ansvarar jag för det visuella i butiken. Jag arbetar mot butikens uppsatta försäljningsmål och följer Myrornas konceptstyrda kampanjer för att skapa en inspirerande och säljande butik – så att ännu fler väljer att handla hållbart. Jag ansvarar även för butikens kommunikation i sociala medier där jag skapar engagerande innehåll för att stärka och bygga community samt driva försäljning. I min roll ingår även kundfokuserad service, kassaarbete, värdering, lagerarbete, uppackning av varor och varumottagning.

2024 januari – augusti 2024

Extrajobb Myrorna:
Butikssäljare

I min roll som butikssäljare på Myrorna ingår bland annat kundservice, kassatjänstgöring, värdering, lagerarbete och uppackning av varor. Jag ansvarar även för att se till att butiken inspirerar till köp genom skyltning och exponering, vilket jag fokuserat extra mycket på under min utbildning till Visual Merchandiser. 

2022 augusti – 2023 april

Erikshjälpen Second Hand:
Butikssäljare

Exponering och styling i butik i linje med Erikshjälpens marknadsaktiviteter och kampanjer. Planering och produktion av engagerande innehåll till butikens sociala kanaler för att inspirera och driva till butik. Kassaarbete samt uppackning, värdering och påfyllning av varor. Kundservice och merförsäljning. 

2019 februari – 2021 november

CancerRehabFonden:
Kommunikatör | Grafisk formgivare
Strategi, planering och produktion av innehåll till webb, nyhetsbrev, sociala medier samt värvningskampanjer. Formgivning och copy av tryckt och digitalt informationsmaterial, insamlingsbrev och annonser.

2017 oktober – 2019 januari

Tekniska museet:
Kommunikatör | Content Manager
Planering och produktion av innehåll till sociala medier och nyhetsbrev. Ansvarig för annonsbudget, annonsplanering, annonsproduktion samt skolkommunikation. Formgivning och textproduktion samt projektledning av marknadsföringskampanjer.

2011 oktober – 2017 december

Frau Furtenbach:
Frilans: Art Director | Grafisk formgivare | Designer
Kunder: Villaägarnas Riksförbund, HärjedalsKök, Svenska PostkodLotteriet, Pocketförlaget med flera.

2011 oktober – 2012 maj

Svenska PostkodLotteriet:
Konsultuppdrag: Art Director
Kreativt ansvarig för lotteriets värvningskampanjer med idé, skiss och designarbete.

2011 januari – 2011 september

Søder Reklambyrå:
Art Director
Kreativt ansvarig för idé, strategi och formgivning av grafiska profiler, kampanjmaterial och produktkataloger för bland annat LB-Hus, Roche, Furuvik, Parks&Resorts med flera.

2000 – 2011

Trackster Reklambyrå:
Art Director
Som Art Director i flera kreatörsteam på byrån var jag kreativt ansvarig för idé, strategi och formgivning av bland annat kampanjer, grafiska profiler och kundtidningar för Folktandvården, Telenor, GM/Opel och Jofama med flera.

Utbildning

2024 januari – maj

Leksands Folkhögskola:
Visual Merchandiser | Butiksledare

Utbildningen innehåller följande delkurser: Butikslayout och belysning, Mekanisk försäljning och skyltfönster, Visualisering i 3D med SketchUp, Kvalificerad försäljning, Ledarskap och kommunikation, Butiksekonomi och lönsamhet, Arbetsrätt, Praktik.

2016 – 2018

Nackademin:
Marknadskommunikatör Sociala medier
Strategi och affärsnytta. Värdeskapande och varumärkesbyggande kommunikation
i sociala medier. Analys och uppföljning mot uppsatta KPI:er. Tonalitet och
kriskommunikation. Examinationsarbete: #jaghöjervolymen – en sk
arp kampanj med
syfte att öka medvetenheten kring normaliseringen av sexualbrott.

2015

Skrivarakademin, Folkuniversitetet:
Kreativt skrivande
Novell, dikt, självbiografiskt skrivande och textrespons i grupp.

 

2009 – 2010

Forsbergs skola:
Interaktiv design
Kursledare: Snövit Hedstierna. Grafisk design för interaktiva medier, interaktionsdesign och usability, visuell kommunikation, webbstrategi, rörlig grafik.

2007

IHM Business School:
Integrerad kommunikation
Kommunikationskoncept och mediestrategi, beteenden och värderingar. Examination genom affärsprojektet: Levande relationer – lever vi som vi lär?

2003

Berghs SoC:
Grafisk kommunikation
Konceptuell kommunikation, bildanalys, redaktionell form, företagsidentitet.

2002

Berghs SoC:
Typografi
Detaljtypografi, bokstavens utveckling, typografisk form, läsbarhet med mera.

2000

Forsbergs skola:
Grafisk design/reklam
Idéarbete och kreativt processarbete. Typografi, layout, reklamkampanjer och kommunikationslösningar, varumärkesdesign med mera.

1994 – 1995

Grafiska Institutet:
Grafisk teknik och kommunikation
Trycksaksproduktion, papperslära, färglära, juridik, visuell kommunikation och reklam, typografi med mera.

Övrigt engagemang

Erikshjälpen Second Hand:

Volontärarbete i butik där jag som Visual Merchandiser stylar butikens 

exponeringsytor för att inspirera till att handla cirkulärt.

Attention Stockholm:

Samtalsgruppledare på medlemsträffar för vuxna med NPF (Neuropsykiatriska funktionsnedsättningar som ADHD och Autism). Som gruppledare är jag utbildad inom Lösningsfokus – en arbetsmetod och ett förhållningssätt som används av alla som arbetar inom Attentions verksamhet.

bottom of page